X Międzynarodowa Gala Sylwestrowa w Auli Leopoldina pl. Uniwersytecki 1 Wrocław 31.12.2023  godzina 19:00 TICKETS / BILETY: normalne 190 PLN.; ulgowe 159 PLN.; VIP 264 PLN (rząd 1-5 ); dostępne są  na stronie internetowej eventim.pl , Tel. 22 591 83 83  oraz we wszystkich  punktach sprzedaży biletów EVENTIM  m.in. w  całym kraju w salonach Media Markt, a we  Wrocławiu w Media Markt  w Galerii Dominikańskiej oraz w punkcie sprzedaży w Hali Stulecia, który jest otwarty od wtorku do niedzieli od godz.10:00 do 17:00 . Organizator koncertu : Agencja Artystyczna “Presto” we Wrocławiu;  tel. 71 3434700 W programie słynne  melodie, muzyka filmowa, arie i duety z oper oraz znane polki, marsze i walce. W przerwie koncertu poczęstunek lampką szampana. Wykonawcy: Savannah Greene sopran / USA Midori Oshima mezzosopran / Japonia Leo Garda tenor, kontratenor Alejandro von Büren baryton / Wenezuela Andrzej Tulik skrzypce / Wrocław Nasser Altaee kompozytor / Oman Orkiestra  Kameralna Camerata-Wrocław Jan Pogany dyrygent Międzynarodowa Gala Sylwestrowa pod dyrekcją Jana Pogany tradycyjnie już po raz dziesiąty odbędzie się w jednej z najpiękniejszych sal koncertowych Europy w barokowej Auli Leopoldyńskiej będącej obiektem muzealnym Uniwersytetu Wrocławskiego. Uroczysty charakter jubileuszowego koncertu zapewni starannie dobrany bardzo zróżnicowany repertuar w którym nie zabraknie znanych melodii, muzyki filmowej, w mistrzowskim wykonaniu zabrzmią słynne arie i duety z oper i operetek ( m.in. Attila, La Wally, Carmen, Macbeth, Madama Butterfly, Cavaleria Rusticana, La Traviata, Opowieści Hoffmanna, Zemsta nietoperza, Giuditta oraz słynne Memory z musicalu Cats ), a także najsłynniejsze polki, marsze i walce. W celu upamiętnienia jubileuszowej, dziesiątą edycję Gali Sylwestrowej odbędzie się także prawykonanie utworów skomponowanych specjalnie na tę okazję, których autorem jest znany kompozytor z dalekiego Omanu. W przerwie koncertu poczęstunek lampką szampana. Wśród wykonawców wystąpią wybitni soliści śpiewacy i instrumentaliści, którzy przybędą aż z pięciu kontynentów. Amerykańska sopranistka Savannah Greene urodziła się i wychowała w Los Angeles, wiele lat mieszkała także w Nowym Jorku. Śpiew studiowała między innymi na Uniwersytecie w Santa Barbara w Kalifornii oraz w Studiu Operowym przy Teatro Nuovo w Nowym Jorku. Od kilku lat występuje gościnnie w wielu teatrach operowych w USA m.in. w Miami, gdzie jej mistrzowskie wykonanie partii Hrabiny w operze „Wesele Figara” W. A. Mozarta, miało duży oddźwięk wśród znanych krytyków. Bierze udział w międzynarodowych festiwalach i śpiewa na prestiżowych estradach. W sezonie 2022-2023 zadebiutowała z kilkoma orkiestrami z Los Angeles, w tym z Pacific Opera Project, gdzie zaśpiewała w operze „Napój miłosny” G. Donizettiego. Na początku sezonu dostąpiła zaszczytu zdobycia drugiego miejsca w konkursie Innovative Music Competition w San Francisco, a także awansowała jako półfinalistka konkursu wokalnego Palm Springs Opera Guild Vocal Competition i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Premiere Opera Foundation w Nowym Jorku. Savannah Greene wykonała główne partie sopranowe w operach „Rusałka”, „Così Fan Tutte” i w polskiej operze Stanisława Moniuszki „Hrabina”. Były to koncerty w City Opera w New Jersey, a jesienią tego roku zadebiutowała w Europie m.in. w Niemczech. W Polsce zaśpiewa pierwszy raz. Midori Oshima – mezzosopran / Japonia, laureatka czołowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych. Zdobyła pierwszą nagrodę na Konkursie Wokalnym w Monachium i pierwszą nagrodę oraz szczególne wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Kobe (Japonia). Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami m.in. z Marcello Viotti i Mariss Jansons. Urodzona w Japonii,muzyczne wykształcenie zdobyła zarówno jako śpiewaczka oraz pianistka odbywając na obydwu kierunkach pięcioletnie studia na Mukogawa Women's University w Japonii, a następnie w klasie mistrzowskiej na Wydziale Śpiewu Operowego w Konserwatorium im. Richarda Straussa w Monachium. Jej profesorem był tenor Leo Garda, pod którego kontrolą artystka nadal przygotowuje największe partie operowe m.in. jej koronną partią Eboli w operze „Don Carlos” G.Verdiego, którą wykonuje w wielu teatrach operowych i salach koncertowych w licznych krajach m.in. w Japonii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Francji i Polsce. Na wielu scenach operowych wykonuje także tytułową partię w operze Rossiniego Kopciuszek, partię Santuzzy w operze P. Mascagniego - Cavalleria rusticana, partię Azuczeny w Trubadurze Giuseppe Verdiego oraz partię Siebla w operze Faust Charlesa Gounoda. Śpiewa także muzykę oratoryjną, biorąc udział w wielu koncertach i międzynarodowych festiwalach. Od 2014 roku jest Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu im. J. Brahmsa we Wrocławiu. Wystąpi także znany już wrocławskiej publiczności tenor/ kontratenor Leo Garda. Solista wzbudza ogromne zainteresowanie śpiewając na mistrzowskim poziomie dwoma skrajnie różnymi głosami, występuje jako tenor oraz kontratenor, sięga także po niższe, barytonowe partie operowe i od wielu lat bryluje głównie na scenach włoskich i niemieckich teatrów operowych. Oryginalna ciemna barwa jego głosu tenorowego, rozległa skala głosu oraz technika belcanto – owoc wieloletnich studiów doprowadziły artystę do najbardziej renomowanych scen operowych oraz sal koncertowych Europy. W wiedeńskiej Staatsoper występował w roli Rudolfa w operze "Cyganeria" G. Pucciniego oraz śpiewał na scenie mediolańskiej La Scali podczas spektaklu „Chowańszczyzna ” Modesta Musorgskiego pod dyrekcją Claudio Abbado. Sztukę swą doskonalił w Wyższej Szkole Muzycznej w Monachium pod kierunkiem prof. Hanno Blaschke ( byłego asystenta legendarnej polskiej śpiewaczki Ady Sari ).Zdobył nagrodę publiczności za arię Mozarta na Międzynarodowym Konkursie w Hertogenbosch (Holandia) oraz nagrodę specjalną za oryginalną barwę głosu na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Alfredo Krausa w Las Palmas.W kolejnych latach kariery wykreował m.in. role: Don Jose'go w "Carmen" Bizeta,Calafa w „Turandot” oraz Cavaradossiego w operze „Toska” Pucciniego,Alfreda w "Traviacie" Verdiego,Edgara w "Łucji z Lammermooru" Donizettiego,Ferranda w "Cosi fan tutte" Mozarta, Tamina w "Czarodziejskim flecie" Mozarta, Rodolfa w "Cyganerii" Pucciniego, Don Ottavia w "Don Giovannim" Mozarta, Riccarda w ”Balu Maskowym” Verdiego oraz Lohengrina w operze Richarda Wagnera „Lohengrin. Jednocześnie występuje jako kontratenor wykonując m.in. partie Cherubina, Orfeusza i Xerxesa. Jako jedyny kontratenor jest wykonawcą Rapsodii na alt Op 53 Johannesa Brahmsa, utwór ten wymaga mistrzowskiej techniki oraz dużej rozpiętości skali głosu. Od wielu lat artysta zajmuje się także pracą pedagogiczną i jest cenionym pedagogiem śpiewu w Monachium., a wielu jego absolwentów stało się solistami światowych scen operowych oraz prestiżowych sal koncertowych. Alejandro von Büren – baryton urodził się w Wenezueli. Przez 7 lat był związany z zespołem El Sistema pod dyrekcją słynnego dyrygenta Gustavo Dudamela, z którym koncertował w najbardziej prestiżowych teatrach i na estradach na świecie, takich jak La Scala w Mediolanie, Royal Albert Hall, Filharmonia Berlińska, Festiwal w Salzburgu i wiele innych. Studia wokalne ukończył w Caracas pod kierunkiem znanej śpiewaczki i pedagoga Margot Pares-Reyna oraz pianistki Franci Ciarfella. Uzyskał także dyplom w zakresie studiów wokalnych w Escuela Superior de Canto w Madrycie, gdzie studiował m.in. u wybitnych profesorów Eleny Valdelomar, Ricardo Francia i Duncan Gifford. Na Uniwersytecie w Caracas studiował także Inżynierię Lądową. W 2020 roku zdobył I miejsce w Konkursie Muzycznym „Pedro Bote”, a w maju 2021 II miejsce w Konkursie Muzyki Kameralnej Miasta Albox w Hiszpanii, nagrodę za najlepszą interpretację pieśni Antona Garcii Abrila Konkurs Muzyczny Anton Garcia Abril w mieście Baza w Granadzie oraz II miejsce w Konkursie „Lola Rodriguez de Aragón” w Madrycie. W swojej karierze operowej śpiewał wiele ról Mozarta, takich jak Figaro, Conte d'Almaviva, Guglielmo, Papageno, Don Giovanni, role belcanto, takie jak Belcore, Malatesta, Barbiere di Siviglia, Albert, Valentin i jego koronną partię Escamillo w operze „Carmen” G.Bizeta z którą brylował w wielu miastach zarówno w Europie jak i w Południowej Ameryce. Od początku 2023 roku jest częstym goście w dużej sali Auditorio Nacional w Madrycie gdzie był wykonawcą w „Ein Deutsches Requiem” J.Brahmsa, oraz partii operowych Marcello w operze „Cyganeria” G.Pucciniego oraz Il Barone w operze „ La Traviata” G.Verdiego. Występ w Auli Leopoldina będzie debiutem w Polsce. Skrzypek Andrzej Tulik jest laureatem krajowych oraz międzynarodowych konkursów skrzypcowych i regularnie występuje jako solista na najbardziej prestiżowych estradach w całym kraju, koncertował także za granicą między innymi w Czechach, Niemczech, Austrii, Szwajcarii i we Włoszech. Podczas III Ogólnopolskiego Konkursu „Młody Paganini" otrzymał nagrodę dla najmłodszego finalisty z Dolnego Śląska co zaowocowało nagrodą w postaci stypendium. W wieku jedenastu lat wykonał swój pierwszy koncert z towarzyszeniem orkiestry. W rodzinnej Legnicy ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia w klasie Alicji i Konrada Dragan. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Krzysztofa Bruczkowskiego. Współpracował z światowej sławy dyrygentami jak Milos Krejci, Tomasz Bugaj, Tadeusz Strugała, Marek Pijarowski i Piotr Rubik. Swoją wirtuozerią zachwyca publiczność podczas licznych tournée wraz z jedyną na świecie Orkiestrą Księżniczek Tomczyk Art, w której jest solistą oraz koncertmistrzem. Wraz z zespołem występującym w olśniewających kreacjach i bajkowej scenerii w największych salach koncertowych Andrzej Tulik przenosi słuchaczy w magię muzyki. W celu upamiętnienia jubileuszowej, dziesiątą edycję Gali Sylwestrowej, oprócz solistów udział weźmie także kompozytora, który przybędzie z dalekiego Omanu. Nasser Al-Taee jest kompozytorem oraz znanym na świecie muzykologiem, jego prace naukowe, książki i wykłady znane są nie tylko w krajach arabskich,ale także w USA oraz w Europie. Jest pierwszym kompozytorem w swoim kraju, który skomponował symfonię. Jego dzieła to między innymi Symfonia nadziei (2020), Symfonia orientalna (2020) i Poemat symfoniczny "Ahmed bin Majid"(2021), wszystkie w aranżacji Maestro Jana Pogany. Skomponował również balet tragiczny w czterech aktach pt."Murshida i Fatimy" (2021), Symfonia "Phoenix" (2022) i Symfonia "Grave Digger" (2023). Nasser Al-Taee jest dyrektorem biblioteki muzycznej oraz działu wystaw w Royal Opera House w Maskacie (ROHM). Wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. edukacji i pomocy w ROHM. Przed dołączeniem do ROHM dr Al-Taee był profesorem nadzwyczajnym muzykologii na Uniwersytecie Tennessee. Uzyskał stopień doktora muzykologii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, gdzie jego główne badania skupiały się na operze XVIII i XIX wieku, w tym na zagadnieniach dotyczących reprezentacji, zawłaszczania, rasy i relacji wschód-zachód. Jego książka Representations of the Orient in the West: Violence and Sensuality została opublikowana przez wydawnictwo Ashgate w 2010 roku, a w 2020 roku był autorem książki o improwizacji w muzyce  arabskiej. Dr Al-Taee jest aktywnym naukowcem i pedagogiem, prowadzącym liczne wykłady, prezentacje i publikacje na forach lokalnych, regionalnych i międzynarodowych. Podczas koncertu w Auli Leopoldina odbędzie się światowe prawykonanie jego nowych utworów, który skomponował specjalnie na tę okazję. Aula Leopoldina jest miejscem, które także na przestrzeni historii zachęcało elitę światowej kultury, do przyjazdu oraz występów. Koncertowali tu m.in. Johannes Brahms, Ferenc Liszt, Nicolo Paganini, Anton Rubinstein, Klara Schumann czy Henryk Wieniawski. Dokonywano tu prawykonań utworów, które stały się dziełami światowej literatury muzycznej. O twórczości Al-Taee wypowiadają się bardzo pozytywnie światowej sławy dyrygenci: “Symfonia nadziei Nassera Al-Taee i orkiestratora Jana Pogany to potężne dzieło na wielką orkiestrę symfoniczną, składa się z siedmiu części i trwające około 90 minut. Kolejne części utrzymane są w smutnym nastroju nawiązującym do śmierci Jego Królewskiej Mości Sułtana Qaboos bin Said, pojawiają się w nich motywy starożytnego tańca śmierci i stylizowane arabskie melodie ludowe, umiejętnie wkomponowane w przeważającą, liryczną linię melodyczną. „Symfonia nadziei” kończy się Odą kontrastującą z całością utworu, część ta jest pełna przejrzystości i nadziei na przyszłość. Muzyka pozostaje w harmonii klasycznej z elementami stylu współczesnego i stanowi symbiozę nowoczesnej formy i lirycznej linii melodycznej. Utwór ten charakteryzuje się rozbudowaną i wyraźną orkiestracją oraz gęstą ekspresją. Dobór instrumentów właściwie oddaje charakter utworu. Konstrukcja utworu jest bardzo przejrzysta i nawiązuje do suity orkiestrowej. Moim zdaniem symfonia ta stanowi wielki wkład w pisarstwo symfoniczne w świecie arabskim i w Omanie”. Andrzej Boreyko Dyrektor Artystyczny Filharmonii Narodowej w Warszawie „Symfonia nadziei” maestro Nassera Al-Taee i z orkiestracją Jana Pogany jest niepowtarzalnym dziełem i nie wydaje mi się, aby istniały podobne dzieła uwieczniające ten historyczny moment: to dzieło jest bardzo interesujące, ponieważ rozumie się w nim miłość ludności Omanu do ich niezwykłego i niezapomnianego Sułtan. Symfonia w której części o dramatycznym charakterze z pełną emocji harmonią i melodyką, kontrastują z radością i pragnieniem nadziei, nadzieją na koniec bólu, na zjednoczenie, na spokój mieszkańców Omanu. Jest to dzieło,które rekomenduję i polecam jako bardzo interesujące oraz wierzę w jego powodzenie”. Maestro Donato Renzetti Zaprezentuje się istniejąca od ponad dwudziestu lat Orkiestra Kameralna Camerata - Wrocław z koncertmistrzem Karoliną Cel na czele. Koncert poprowadzi Jan Pogany dyrygent, kompozytor i wiolonczelista polski, absolwent Wyższej Szkoły Muzycznej w Monachium, odbył kurs mistrzowski pod kierunkiem słynnego dyrygenta Sergiu Celibidache, współpracował z licznymi orkiestrami i teatrami operowymi w wielu krajach. Dyrygował podczas koncertów w Katedrze Notre Dame w Paryżu i w Papieskiej Bazylice pw. św.Pawła za Murami w Rzymie, w Sali Koncertowej Radia w Kopenhadze oraz w słynnej Herkulessaal w Monachium, koncertował w krajach azjatyckich i w Omanie. Współpracował z wieloma orkiestrami m.in. Seoul Philharmonic Orchestra, Orchestre de chambre de Paris oraz Amati Ensemble München. Jako wiolonczelista zagrał m.in. w Filharmonii Monachijskiej koncert dla księcia Karola, obecnie Karola III – króla Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii. Kompozycje Jana Pogany zostały nagrodzone na międzynarodowych konkursach kompozytorskich m.in. w Luksemburgu i Hiszpanii. Był organizatorem Międzynarodowego Brahms Festiwalu we Wrocławiu. Leo Garda kontratenor / tenor BILETY / TICKETS Alejandro von Büren baryton Wenezuela Savannah Greene sopran USA Andrzej Tulik skrzypce  Nasser Altaee kompozytor Oman Jan Pogany dyrygent TICKETS / BILETY Midori Oshima mezzosopran Japonia